Je novou mší splněna nedělní povinnost?
Br. Anthony, T.O.S.F.
Nespočítal bych,
kolikrát jsem slyšel lidi říkat, že i když nemají rádi novou mši, přesto ji
přetrpí, aby splnili svou nedělní povinnost – jako by Bůh chtěl, aby se člověk
trápil při nejskvělejší věci na této straně nebe! Jaký druh uctívání může Bůh
očekávat od člověka, který uvažuje takto! Pak také existují ti, kteří se
účastní nové mše bez potuchy o tom, že jejich mysli procházejí procesem
protestantizace. Dřív či později skončí tak, že budou přemýšlet a jednat jako
protestanti nebo ještě hůř. Ne, moji přátelé, mše, která je nejslavnostnějším
počinem Církve, nás musí přivádět blíž Našemu Pánu a nikoliv nás vzdalovat.
Toho dosáhneme jedině odmítnutím účastnit se na zednářském/protestantském podvodu
zvaném Novus Ordo Missae! Tradiční latinská mše je jediná cesta, kudy jít. Níže
je osvětlující výňatek z článku publikovaném v květnovém čísle The Angelus
v roce 2007, pojednávající o tom, zda nová mše naplňuje nedělní povinnost:
Tak tedy
„protestantizovaná“ (sama o sobě) a „protestantizující“ (myšlení těch, kdo ji
navštěvují) mše, ruší povinnost účastnit se nedělní a sváteční mše. Církev
ukládá povinnost účastnit se mše „v katolickém ritu“, ale protestantizovaný
ritus nemůže být současné charakterizován jako katolický. Navíc
„protestantizující“ ritus vystavuje věřící „značné duchovní újmě“, což je jeden
z nejsilnějších důvodů, který nás zprošťuje nedělní povinnosti účastnit se
nové mše. A protože to zahrnuje nebezpečí pro naši vlastní víru a víru těch,
kdo jsou na nás závislí, a za něž jsme odpovědní před Bohem, musíme říct, že
kdokoliv si je vědom tohoto nebezpečí natolik, že si to uvědomuje, je dalek
toho, aby vyhověl církevnímu předpisu, ale spíše /návštěvou nové mše/ páchá
hřích proti víře.
Vy víte, že věřící má
především povinnost rozvíjet a chránit svou víru, protože to je pramen a základ
jeho věčné spásy, a proto mu přirozený Boží zákon zakazuje uvádět ji
v nebezpečí. Také víte, že přesně z tohoto důvodu Církev vždy
katolíkům zakazovala účastnit se na nekatolických mších, byť by byly platné.
Proto, jestliže se katolík ocitne v pravoslavné schizmatické zemi, a
nemůže nalézt místo katolické bohoslužby, je nejen zbaven povinnosti navštívit
mši, ale pokud se účastní na schizmatické mši (ještě platné), není omluven, že
spáchal hřích proti víře. A tak to je na základě Božího přirozeného zákona,
abych tak řekl, přestože se církevní zákony z „ekumenických“ důvodů změnily.
Slyšeli jste! Je to
hřích proti víře – základní teologická hodnota! Mí přátelé, prosím,
poslouchejte tato moudrá slova. Dělejte to, co věřící dělali po staletí, a
držte se dál od novot, které vyšly z Druhého vatikánského koncilu a po něm.
Závisí na tom vaše duše!
Ať vám Bůh žehná všem.
Zdroj: Ecclesia Militans
Překlad: D. Grof