Poselství Naší Paní z Akity
(1973 – 1981)
V roce 1984, těsně
před odchodem do důchodu v úctyhodném věku, napsal diecézní biskup
z Niigata John Shojiro Ito po konzultaci se Svatým stolcem pastorační
dopis, v němž uznal za autentickou sérii mimořádných událostí spojených
s Matkou Boží, které se staly v letech 1973 až 1981 v malém laickém
konventu v jeho diecézi v Akitě v Japonsku.
Kardinál Ratzinger, nynější papež Benedikt XVI., v červnu 1988 schválil
události v Akitě jako „spolehlivé a hodnověrné“. Filipínský velvyslanec ve
Vatikánu v roce 1998 hovořil s kardinálem Ratzingerem o Akitě a
kardinál „mi osobně potvrdil, že tato dvě poselství z Fatimy a Akity jsou
v zásadě tatáž“. Proto se v Akitě jedná o Církví schválenou
intervenci Požehnané Panny Marie, v tomto ohledu stejně jistou, jako jsou
Lourdy, La Salette nebo Fátima.
Jen nemnoho katolíků ví
o Naší Paní z Akity, ale ono poselství stejně jako fátimské poselství je
zvláštním varováním před potrestáním světa. Hrozící trest je opravdu strašný –
mnohem horší než možnost vyhlazení několika národů prorokovaná ve Fátimě. Akita
je naprosto ve shodě s proroctvími Písma.
První poselství, které
obdržela sestra Agnes Katsuko Sasagawa 6. června 1973, byla výzva
k modlitbě a k oběti ke slávě Otce a za spásu duší. Druhé poselství
z 3. srpna 1973 byla výzva k modlitbě, pokání a hojným obětem
k obměkčení Otcova hněvu.
Třetí poselství 13. října 1973, v den výročí závěrečných zjevení a zázraku ve Fátimě, bylo toto: „Jak jsem vám řekla, jestliže se lidé nebudou kát a nepolepší se, Otec uvalí strašný trest na všechno lidstvo. Bude to trest větší než potopa, takový trest, jaký svět nikdy předtím neviděl. Z nebe bude padat oheň a vyhladí velkou část lidstva, dobré i zlé, neušetří ani kněze ani věřící. Ti, co přežijí, budou tak zoufalí, že budou závidět mrtvým. Jediné zbraně, které vám zbudou, budou růženec a Znamení, které vám zanechal můj Syn. Každý den se modlete růženec. S růžencem se modlete za papeže, biskupy a kněze. Dílo ďábla pronikne dokonce i do Církve takovým způsobem, že budete vidět kardinály, jak se staví proti kardinálům a biskupy stavět se proti jiným biskupům. Kněží, kteří mě ctí, budou vysmíváni a budou se proti nim stavět jejich spolubratři. Kostely a oltáře budou pustošeny. Církev bude plná těch, kteří přijímají kompromisy, a démon přinutí mnoho kněží a zasvěcených duší opustit službu Pánu.
Třetí poselství 13. října 1973, v den výročí závěrečných zjevení a zázraku ve Fátimě, bylo toto: „Jak jsem vám řekla, jestliže se lidé nebudou kát a nepolepší se, Otec uvalí strašný trest na všechno lidstvo. Bude to trest větší než potopa, takový trest, jaký svět nikdy předtím neviděl. Z nebe bude padat oheň a vyhladí velkou část lidstva, dobré i zlé, neušetří ani kněze ani věřící. Ti, co přežijí, budou tak zoufalí, že budou závidět mrtvým. Jediné zbraně, které vám zbudou, budou růženec a Znamení, které vám zanechal můj Syn. Každý den se modlete růženec. S růžencem se modlete za papeže, biskupy a kněze. Dílo ďábla pronikne dokonce i do Církve takovým způsobem, že budete vidět kardinály, jak se staví proti kardinálům a biskupy stavět se proti jiným biskupům. Kněží, kteří mě ctí, budou vysmíváni a budou se proti nim stavět jejich spolubratři. Kostely a oltáře budou pustošeny. Církev bude plná těch, kteří přijímají kompromisy, a démon přinutí mnoho kněží a zasvěcených duší opustit službu Pánu.
„Démon bude běsnit
zvláště proti duším zasvěceným Bohu. Pomyšlení na ztrátu tolika duší je
příčinou mého smutku. Až hříchy vzrostou počtem a závažností, už pro ně nebude
odpuštění.“
Ve svém pastoračním
dopise, který potvrdil události z Akity jako nadpřirozené, biskup
z Niigata řekl: „Po šetřeních prováděných až do této chvíle, nemůže člověk
popřít nadpřirozený charakter série nevysvětlitelných událostí ohledně sochy
Panny uctívané v Akitě (diecéze Niigata). Proto schvaluji, aby celá mně
svěřená diecéze uctívala Svatou matku z Akity.“
S ohledem na
poselství, Jeho Excelence řekla: „Co se týče obsahu obdržených poselství,
žádným způsobem neodporuje katolické nauce nebo dobrým mravům. Když člověk
přemýšlí o současném stavu světa, zdá se, že varování s ním v mnoha bodech
koresponduje.“ Jeho Excelence vysvětlila, že si kvůli důležitosti a
odpovědnosti dotyčné věci, vzala osm let na to, aby vydala tento soud.
„Kongregace pro nauku víry mi v tomto smyslu dala instrukce,“ řekl biskup,
„že pouze biskup dotčené diecéze má pravomoc uznat událost tohoto druhu.“
Události v Akitě
byly potvrzeny jednoznačnými zázraky, z nichž dva byly uváděny biskupem
v jeho pastoračním dopise. I když varování od Naší Paní z Akity
je děsivé, poselství, jak poukazuje biskup, je v podstatě opakováním
poselství z Fátimy. Naše Paní zdůraznila důležitost modlitby růžence a
především přijetí všeho od Boha, co může seslat v průběhu každého
dne...jakékoliv trápení..a obětování toho, jako náhrady za tolik hříchů
páchaných po celém světě v dnešní době. Naše Paní zvlášť úpěnlivě žádala o
modlitby za biskupy, kněze a duchovní a o nápravu před Svátosti oltářní. Naše
Paní řekla: „Zabránila jsem příchodu pohrom tím, že jsem obětovala Otci spolu
se všemi obětovanými dušemi, které Ho těší, utrpení Syna, které snášel na
Kříži, Jeho krev a Jeho velmi milující Duši. Modlitba, pokání a oběti mohou
utišit hněv Otce.“
Naše Paní požádala onu
malou náboženskou komunitu, jíž předávala poselství, aby „žila v chudobě,
posvěcovala se a modlila se za náhradu za nevděk a neúctu tolika lidí“.
Zjevení a události
v Akitě v Japonsku se soustředí okolo metr vysoké sochy Naší Paní
s japonskou tváří v kapli Eucharistických služebnic Posvátného srdce.
Tyto nadpřirozené události se také týkaly sestry Agnes Sasagawa, jedné ze
sester v konventu, jimž Naše Paní předávala Svá poselství. Sestra byla
velmi nemocná, potřebovala okolo 20 operací. Když zjevení začala, byla takřka
hluchá. Když 12. června 1973 otevřela svatostánek kvůli adoraci Svátosti
oltářní, vylilo se z něj velmi silné světlo a vyplnilo celou kapli. To se
dělo po tři dny. Když se sestra zeptala ostatních sester, zda viděly něco
neobvyklého, řekly, že ne.
Toto silné světlo také
vycházelo ze svatostánku při svátku Těla a Krve Páně. Když o tom sestra
Sasagawa řekla biskupovi z Akity (který na ten svátek navštívil konvent),
poradil jí, aby to podržela ve svém srdci. Při vigiliích o svátku Nejsvětějšího
Srdce Ježíšova téhož roku se sestře Sasagawa zjevil anděl strážný a požádal jí,
aby se modlila fátimskou desátkovou modlitbu (fátimský dodatek – „Pane
Ježíši, odpusť nám naše hříchy, uchraň nás pekelného ohně a přiveď do nebe
všechny duše, zvláště ty, které tvého milosrdenství nejvíce potřebují.“
-pozn. překl.) po každém desátku růžence. V roce 1973 nebyla tato modlitba
v Japonsku dobře známá a sestra měla problém s jejím pochopením, ale
sestry se modlitbu začaly modlit a nyní je v Japonsku široce rozšířená.
Při stejné příležitosti,
kdy se sestře Sasagawa zjevil anděl strážný, objevila se na její levé ruce rána
ve tvaru kříže a začala krvácet. Krvácení skončilo na svátek Neposkvrněného
srdce Panny Marie. Následující pátek rána krvácela a přestala krvácet další
den. To pokračovalo měsíc. Sestřin strážný anděl s ní později mluvil
v kapli. Ačkoliv byla takřka hluchá, slyšela anděla říkat: „Nemodli se jen
za sebe, ale za lid všech národů. Svět dneška zraňuje Nejsvětější Srdce
Ježíšovo tolikerým hříchem a nevděkem.“ Poté, co tohle sestra slyšela, uslyšela
hlas přicházející ze sochy v kapli: „Má dcero, poslechla jsi mě velmi
dobře, zřekla ses všeho. Tato hluchota je pro tebe velkým trápením. Měj
trpělivost, budeš uzdravena. Je to zkouška. Modli se za náhradu za všechny
lidi. Hodně se modli za Svatého otce, za biskupy a kněze.“
6. července 1973 se na
pravé ruce na soše Naší Paní v kapli objevila krvácející rána.
V dalších dnech tvář sochy krvácela. Sestřin anděl strážný jí řekl: „Tato
tekoucí krev je významná. Bude prolita za obrácení lidí a jako náhrada za
hříchy. K úctě k Nejsvětějšímu Srdci přidej úctu k Drahocenné
Krvi.“ Další poselství následovala. Asi měsíc po tom, co sestra Sasagawa viděla
ránu na pravé ruce na soše Naší Paní, slyšela: „Má dcero, jestli miluješ Našeho
Pána, poslouchej mě. Mnoho lidí na světě zarmucuje Našeho Pána. Žádám o duše,
které Ho utěší, a které budou činit odškodnění. Nebeský Otec připravuje veliký
trest světu. Mnohokrát jsem se se svým Synem snažila zmírnit hněv Otce.
Představila jsem mu mnoho kajících duší, které činí odškodnění modlitbami a
oběťmi. O to vás žádám. Ctěte chudobu. Žijte chudě. Musíte dodržovat své sliby,
které jsou jako tři hřeby, které vás přibíjí ke Kříži. Hřeby chudoby, cudnosti
a poslušnosti.“
20. září 1973 se začala
socha potit od hlavy až k patě. Po tvářích začaly stékat slzy. Také byla
v kapli cítit velmi příjemná vůně. To se stalo mnohokrát
v přítomnosti ostatních včetně biskupa. Socha plakala celkem 101 krát. 13.
října 1973 dala Naše Paní sestře Sasagawa toto vážné poselství: „Jak jsem
již řekla, jestliže se lidstvo nebude kát, Nebeský Otec uvalí na celý svět velmi
vážný trest, trest, jemuž podobný se neudál nikdy předtím. Mnoho lidí zahyne.
Často se modli růženec. Jen já mohu zabránit neštěstí. Kdokoliv se svěří mně,
bude zachráněn.“ Socha dál plakala a další poselství následovala. Přišli
poutníci a modlitby mnohých byly vyslyšeny. Pak byla v roce 1981 skrze
přímluvu Naší Paní z Akity zázračně uzdravena Theresa Chon, která trpěla
rakovinou mozku v terminálním stadiu. Toto uzdravení byla dobře
zdokumentováno P. Josephem Oh ze Soulu z Koreje.
Ve svém pastoračním dopisem
Biskup Ito řekl, že je těžké věřit v poselství Naší Paní, které je tak
děsivé, pokud by neexistoval zdrcující důkaz, že je skutečně od Ní. Ale
poukazuje na to, že strašný trest, o němž Naše Paní mluví, přijde za podmínky: „Jestliže
se lidé nebudou kát a nepolepší se...“ Biskup dodal, že je to vážné
varování, i když člověk zároveň vnímá mateřskou lásku Naší Paní. Ve Svém
poselství Naše Paní varuje svět před vyhlazením velké části lidstva. Řekla:
„Pomyšlení na ztrátu mnohých duší mě rozesmutňuje.“
***
Jak se máme kát a
polepšit se? Pokání je „smutek srdce a odpor ke spáchanému hříchu
s předsevzetím znova nehřešit“. (Trident. k., sezení XIV., kap. 4) Když
byl spáchán smrtelný hřích, skutek kajícnosti musí být ryzí, musí zahrnovat
všechny spáchané smrtelné hříchy, musí pramenit z pohnutky, která odkazuje
na Boha a zahrnuje nenávist ke hříchu jako největšímu zlu (toto je obecné učení
teologů). Lítost lze považovat za dokonalou, když vyvstává z čisté lásky
k Bohu, dokonalou lítostí je hřích odpuštěn dokonce předtím, než je
vyjeven ve Svátosti pokání, ačkoliv povinnost zpovědi zůstává. Jaké jsou
převládající hříchy, které dnes na nás svolávají Boží hněv? Vidíme hromadné
porušování prvních tří přikázání Desatera. První přikázání: Já jsem Pán, tvůj
Bůh, nebudeš mít jiné Bohy.“ V souhrnu nalézáme v katechismu
Tridentského koncilu, katechismu papeže sv. Pia X. a v Baltimorském
katechismu, že první přikázání zakazuje modlářství, pověru, spiritismus,
pokoušení Boha, svatokrádež a hříchy proti víře skrze apostazi, herezi,
lhostejnost a účast na nekatolických bohoslužbách! To je vskutku mocné
svědectví proti současné ekumenické praxi, která pronikla Církví a znetvořila
ji od Druhého vatikánského koncilu.
Druhé přikázání zakazuje
braní jména Božího nadarmo (rouhání). Jestliže srovnáme katechismus
Tridentského koncilu ohledně přístupu k druhému přikázání, učí nás, že ti,
kdo podporují herezi a „překrucují Písmo svaté v jeho ryzím a pravém
významu,“ jsou vinni hříchy proti druhému přikázání. Proto ti, kdo překrucují
poselství Písma, jmenovitě protestanté, jsou v objektivním řádu vinni
tímto hříchem, protože toto překrucování Písma svatého je neúctou k Svatému
slovu Božímu.
Třetí přikázání
pojednává o svěcení svátečního dne. Každému je jasné, že neděle se stala dnem
obchodu jako všední dny. Lidé, kteří dělají práci, která není nezbytná, obchody
otevřené a lidé nakupující bez jakéhokoli ohledu na třetí přikázání, které
striktně zakazuje práci, která není nezbytná, a obchodování v neděli.
Páté přikázání:
Nezabiješ. Vidíme očividné nedbání tohoto přikázání zabitím 3 500 dětí při
potratu každý den, přičemž je jen velmi velmi málo těch, kteří dělají vše, aby
skončili toto lidské krveprolití.
Teď přicházíme k šestému
přikázání, jehož porušování zapříčiňuje, že do pekla jde více duší, než kvůli
kterémukoliv jinému přikázání Desatera. Provinění proti šestému přikázání se
děje některým tímto způsobem: smilstvo, homosexualitou nebo sodomií (Řím 1:27)
(2. Petr. 2:6) (Sv. Juda 1:7), oddělením manželů („rozvodem“), které mnohokrát
vede k cizoložství, zvláště když se jeden z manželů znovu ožení
(Marek 10:11, 12) (Mat 19:6) (1. Kor 7:10, 11). Šesté přikázání vidíme děsivě
porušované nestoudným oblékáním. Zdrženlivost a čistota prakticky vymizely
z naší společnosti (1. Tim 2:9-10).
Blížící se trest může
být odvrácen, jestliže se dost lidí bude denně modlit růženec a činit pokání, o
které Naše Paní žádala ve Fátimě v roce 1917.
***
Modlitba z Akity
Nejsvětější Srdce
Ježíšovo skutečně přítomné v Nejsvětější Svátosti, zasvěcuji Ti své tělo a
duši, aby byly úplně spojené s Tvým Srdcem, obětovaným v každém okamžiku na
všech oltářích světa a vzdávajícím chválu Otci a prosícím o příchod Jeho
Království. Prosím, přijmi mě jako pokornou oběť. Používej mě podle své vůle ke
slávě Otcově a ke spáse duší. Nejsvětější Matko Boží, nikdy nedovol, abych byla
oddělena od Tvého Božského Syna. Prosím Tě, braň mě a ochraňuj mě jako své
dítě. Amen.“
Překlad: D. Grof