Novus Ordo mše zničila identitu Církve
Lyle J. Arnold, Jr.
Katolická Církev učí, že
„ Poslední večeře byla skutečná oběť“ (1). Malachiášovo proroctví to potvrzuje, protože
jak se konstatuje v Dictionary of Dogmatic Theology (Slovník
dogmatické teologie):
„Předpovídá oběť, jejíž
rysy svatosti a univerzality jsou potvrzeny pouze ve mši a tradicí, která svou
liturgickou praxí a otevřenými svědectvími Otců, nás ujišťuje o Kristově vůli
ustavit skutečnou a pravou oběť, která přetrvá až do konce světa (1 K 11:26) (2).
Svou bulou Quo primum
užil papež sv. Pius V. jak legislativní, tak učitelskou autoritu, aby
kodifikoval tridentskou mši, „která přetrvá až do konce světa“. Toto jeho
uzákonění nastalo, protože taková kodifikace mše byla dokonalá a také proto, že
viděl, že to je jediná odpověď pro katolickou „jednotu a čistotu víry,
bohoslužby, nauky a morálky“ (3) po revoltě Luthera a Jindřicha VIII. Dobře si
povšimněte výše zmíněných slov, že „rysy svatosti a univerzality oběti jsou
potvrzeny pouze ve mši a tradicí“.
Ve své „reformě“ mše se
arcibiskup Annibale Bugnini pokusil vystoupit proti tridentské mši jako
„jediné“ legitimní formě mše v latinském ritu. Měl možnost vyřadit „mši“ i
„tradici“. Velké vítězství těch, kterých se chtěl sv. Pius V. vyvarovat! Slyšte
Bugniniho slova, že Novus Ordo je „velkým vítězstvím katolické Církve“ (4).
Je těžké vzdorovat
hypotéze, že Pavel VI. se pokusil odkodifikovat mši, protože s její
nepřítomností, bez „oběti“ a bez „tradice“ mohl satanův kouř proniknout dovnitř
okny.
Svatý Vincenc
z Pauly, který žil v době prosazení Quo primum, si všimnul, jak je
ve Francii sjednocení obřadů nutné. Skutečně ve svém díle Rozhovory
svědčil o „ohavnosti a rozmanitosti mešních obřadů, a že jednou viděl osm kněží
sloužit mši osmi různými způsoby“. (5) Bugniniho liturgické fantazmagorie mohou být
prováděny nespočtem způsobů jako „přípustná“ liturgie, a to nezmiňujeme
nepřípustné způsoby.
Ohledně nespočetných
forem mší povolených liturgickou reformou Pavla VI. si P. Bryan Hougton správně
všímá:
„Jestliže by se každá
přípustná kombinace čtyř kánonů, mše slavné, zpívané, tiché, recitované,
v latině a v národních jazycích částečně nebo úplně, slavné, koncelebrované
a tiché, s účastí a bez účasti laiků v různých stupních atd.,
jestliže by se brala v potaz, existovalo by nějakých 250 ritů, které,
zmnoženy tisícem jazyků a dialektů, by daly čtvrt milionu přípustných forem
mše... Skutečností je, že křesťanská modlitba je nadpřirozeným úkonem řízeným
nadpřirozeným darem víry. Není to proces obyčejného uvažování. Zredukováním
nejvyšší modlitby mše na lidskou aktivitu intelektuálního chápání existuje
vážné nebezpečí, že se věřící naučí, jak se nemodlit“ (6).
Myslím, že tvrzení, že Novus
Ordo je špatné, se dá demonstrovat. Zkusím to deduktivně a induktivně.
Deduktivní úsudek
používá Aristotelův zákon identity (7). Znamená následující:
Tridentská mše způsobuje
jednotu.
Mše Novus Ordo
způsobuje nadměrnou rozmanitost.
Jednota je známkou
identity Církve.
Proto tridentská mše
odpovídá identitě Církve, zatímco Novus Ordo ničí její identitu.
Když se obrátíme
k induktivnímu argumentu, je možné ověřit experimentálně, že zavedení nové
mše zapříčinilo, že Církev ztratila svou historickou identitu a stala se stále
podobnější herezím, proti kterým dříve bojovala.
Podle slov, která se
týkají třetího fátimského tajemství a přisuzovaných papeži
Ratzingerovi, tajemství „varuje, že přijde špatný koncil“ a varuje „před
změnami v litrugii“ (8). Přesto domnělé tajemství zveřejněné
v roce 2000 nezmiňuje nic o špatném koncilu nebo změnách v liturgii.
Od roku 1970 byla
tridentská mše de facto znepřístupněna. V červenci 2007 Motu proprio
Benedikta XVI. uvolnilo tridentskou mši za jistých podmínek. Přesto Novus
Ordo zůstává hlavní formou bohoslužby v koncilové Církvi. Motu
proprio se zdá strategické ve své povaze, protože mělo účinek při zakrytí
papežova Dopisu čínským katolíkům vydaném 30. června 2007 (9). Náš Pán nás varoval ohledně „lživých
proroků, kteří k vám přicházejí v rouchu ovčím, ale uvnitř jsou draví
vlci“ (Mt 7:15). Mohl by to být odkaz na pokračující mlčení o
třetím tajemství a plánu mota proprio , které, jak se zdá, má
očistit dopis čínským katolíkům?
(1) Parente, Piolanti, Garofalo, Dictionary of Dogmatic
Theology, Milwauke: Bruce Publications, 1951, str. 178.
(2) tamtéž
(3) Robin Anderson, St. Pius V, TAN: Rockford, Illinois, 1978, str. 91.
(4) Michael Davies, How the Liturgy Fell Apart — The Enigma of Archbishop Bugnini, apud The Remnant, 15. května, 2007, str. 6.
(5) Anderson, St. Pius V, str. 92.
(6) Bryan Hougton, letter apud The Latin Mass Magazine, Summer 1997, str. 44-45.
(7) Viz The Laws of Thought and the Heresy of Progressivism, zaslané na tento web 3. srpna 2007.
(8) Paul Kramer, "The Imminent Chastisement for Not Fulfilling Our Lady's Request," The Fatima Crusader, léto 2005, str. 36.
(9) Viz Benedict Delivers Underground Chinese Catholics ,Marian Horvat a The Motu Proprio, after the Emotions, Atila Guimaraes
(2) tamtéž
(3) Robin Anderson, St. Pius V, TAN: Rockford, Illinois, 1978, str. 91.
(4) Michael Davies, How the Liturgy Fell Apart — The Enigma of Archbishop Bugnini, apud The Remnant, 15. května, 2007, str. 6.
(5) Anderson, St. Pius V, str. 92.
(6) Bryan Hougton, letter apud The Latin Mass Magazine, Summer 1997, str. 44-45.
(7) Viz The Laws of Thought and the Heresy of Progressivism, zaslané na tento web 3. srpna 2007.
(8) Paul Kramer, "The Imminent Chastisement for Not Fulfilling Our Lady's Request," The Fatima Crusader, léto 2005, str. 36.
(9) Viz Benedict Delivers Underground Chinese Catholics ,Marian Horvat a The Motu Proprio, after the Emotions, Atila Guimaraes
Zdroj: Tradition in Action
Překlad: D. Grof