Tajemství varovalo před Druhým
vatikánským koncilem a novou mší (2009)
Exkluzivní
interview Fatima Crusader
s P. Paulem Kramerem.
Otázka: Kdo je kardinál Ottaviani, a co řekl o třetím
fátimském tajemství?
P.
Kramer: Kardinál Alfredo Ottaviani byl
prefektem Svatého oficia v době, kdy Svaté oficium bylo nejdůležitějším
dikasteriem Římské kurie. On byl tím, kdo se vyjadřoval k pravověrnosti.
Také měl jurisdikci nad konečným vyslovením souhlasu nebo nesouhlasu se
zjeveními. V proslovu v Antonianu v roce 1967 prohlásil, že
třetí fátimské tajemství je podáno na jednom listu papíru.
Otázka: Kdo je kardinál Ciappi, a co řekl o třetím tajemství?
P.
Kramer: Kardinál Mario Luigi Ciappi byl
dominikánský kněz, který byl papežem Pavlem VI. jmenován kardinálem. Byl
papežským teologem za Pavla VI., Jana Pavla I. a na počátku vlády Jana Pavla
II. Kardinál Ciappi prohlásil ve svém dopise profesoru Baumgartnerovi, že ve
třetím tajemství je odhaleno, mimo jiné věci to, že velká apostaze
v Církvi začne od vrchu.
Otázka: Mohl kardinál Ciappi říkat pravdu? Není „apostaze“
příliš silné slovo?
P.
Kramer: Vím, že jsou lidé, kteří mají
jistou obtíž s tím, že by v Církvi došlo k apostazi nebo velké
apostazi. Někteří lidé si mohou myslet, že to slovo je poněkud silné. Nebylo
však příliš silné pro sv. Pavla, když použil ten termín, protože on byl tím,
kdo předpověděl, že před příchodem člověka hříchu, Antikrista, nastane tento
velký odpad od víry, velká apostaze.
Není
tedy překvapivé, že Naše Paní Fátimská nás varovala ohledně této apostaze
v Církvi, protože je to učení uchovávané již v Písmu svatém samotným
velkým apoštolem sv. Pavlem.
Otázka: Jak odpovídáte těm, kteří říkají, že Panna Maria by
nikdy neučinila takové prohlášení, že sama Církev by vstoupila do období
apostaze?
P.
Kramer: Těm, kteří mají potíže
s touto myšlenkou, že Církev by kdy mohla vstoupit do období apostaze
odpovídám, že Náš Pán Ježíš Kristus řekl: „Hle, řekl jsem vám to předem.“ Jak
můžeme zpochybňovat slovo Boží? Utrpení, které Církev, jako Mystické Tělo Kristovo,
musí podstoupit, je prorocky popsáno například v Knize Pláč. Znovu je
popsáno prorocky v Knize proroka Daniela a v Apokalypse, kde vidíme,
že nastane velká apostaze a velké pronásledování zbytku věřících, takže jen
vyvolení se udrží.
Otázka:
Vidíte spojitost mezi třetím fátimským tajemstvím a
zavedením nové mše?
P.
Kramer: Sesra Lucie v odkazu na
poselství z Fátimy řekla, že nastane ďábelské zmatení
v Církvi. A není nic, co by ho přivodilo víc, než liturgická revoluce,
která by zavedla nepůvodní principy do zdánlivě katolické liturgie. Ve
skutečnosti je více pravdy v otázce ďábelské dezorientace. Mluvím o části
třetího fátimského tajemství, která ještě nebyla odhalena. Vím, že je to
pravda, protože jsem osobně mluvil s německým teologem a rektorem semináře,
který je dlouholetým blízkým přítelem papeže Benedikta.
Když
byl papež Benedikt ještě kardinálem, někdy kolem roku 1990 prozradil svému
příteli, že ve třetím fátimském tajemství Naše Paní varuje před změnou
liturgie, a doslova před tím, nemíchat vnější cizí elementy do katolické
liturgie.
Což
však je samozřejmě s novou mší papeže Pavla VI. přesně to, co se udělalo.
Prvky protestantismu jak v symbolech, tak formulacích liturgie se vnesly a
zamíchaly do katolického rámce v takovém rozsahu, že tvůrci nového ritu
rozhodně prohlásili, že to již není římský ritus, ale nový výtvor.
Otec
Joseph Gelineau byl pravou rukou arcibiskupa Annibale Bugniniho, který je
architektem nového ritu mše. Oba, P. Gelineau a arcibiskup Bugnini, jasně
prohlásili, že Novus Ordo Missae je novým výtvorem, že starý ritus mše, římský
ritus, je zničen. Papež Pavel VI. v listopadu 1969 ohlásil,
že to bude nový ritus mše.
Není
tedy žádná pochybnost ohledně nové liturgie, – Novus Ordo liturgie – že je
nějak revizí a pokračováním římského ritu. Ne. Je to odtržení od katolické
liturgické tradice.
Naše
Paní Fátimská tedy ve třetím tajemství varovala, aby se nečinil konkrétně tento
druh změny v liturgii. Přesto papež Pavel VI. šel dál a stejně tyto změny
učinil.
Naše
Paní také varovala, že bude v Církvi špatný koncil, který zapříčiní velké
pohoršení. A samozřejmě to byly dokumenty Druhého vatikánského koncilu –
konstituce o liturgii - které daly podnět papeži Pavlu VI. k reformě
liturgie tak katastrofálním způsobem, který zapříčinil takovou ztrátu víry a
zmatení v Církvi.
Tak
tedy sám kardinál Ratzinger řekl blízkém příteli, že tato varování ve třetím
fátimském tajemství dala Naše Paní, abychom neměnili mši.
Poté,
co se tohle stalo, německý teolog, o kterém mluvím, se vrátil zpět do jihoamerické
země, kde byl rektorem semináře, a vykládal mladému knězi, co mu kardinál
Ratzinger vyprávěl. A přesně když vyprávěl, že Naše Paní varovala před změnou
mše, a že přijde špatný koncil v Církvi, oba uviděli sloupec kouře
stoupající od podlahy. Ale podlaha byla mramorová. Nemohl to být žádný
přirozený jev. Na oba, mladého kněze a starého německého rektora, to učinilo
takový dojem, že vypracovali dokument a poslali jej kardinálu Ratzingerovi.
Kardinál
Ratzinger pak 26. června 2000 světu zveřejnil dokument /o třetím tajemství/,
který obsahoval vizi „biskupa v bílém“ a tvrdil, že je v tomto
dokumentu obsaženo celé tajemství. Přesto se dá /dokument/ chápat jen tím
způsobem, kdy řekneme, že /kardinál/ používá mentální rezervaci (výhradu před
druhou stranou – pozn. překl.). To, co Naše Paní vyložila slovy je už skrytě
obsaženo symbolicky v té vizi.
Starý
německý kněz, Ratzingerův dlouholetý osobní přítel, učinil poznámku ke
skutečnosti, že když byla vize třetího tajemství zveřejněna, neobsahovala ty
věci, ty části třetího fátimského tajemství, které mu kardinál Ratzinger
prozradil o deset let dříve. Německý kněz – Otec Döllinger – mi řekl, že tato
otázka ho pálila v mysli v den, kdy s kardinálem Ratzingerem
koncelebroval mši. Otec Döllinger mi řekl: „Konfrontoval jsem s tím přímo
kardinála Ratzingera.“ Samozřejmě se zeptal kardinála Ratzingera: „Jak tohle
může být celé třetí tajemství? Pamatuješ, co jsi mi předtím řekl?“
Kardinál
Ratzinger byl zahnán do kouta. Nevěděl, co říct, a tak na svého přítele
vyhrknul německy: „Wirklich gebt das der etwas“, což znamená: „opravdu je tam
něco víc“. Tím myslel, že je něco víc ve třetím tajemství. Kardinál to řekl
docela jasně.
Otázka: To je ohromující příběh. Je Otec Döllinger věrohodný
svědek?
P.
Kramer: Mohu říct asi tolik: mluvíme o
letitém knězi, dlouholetém osobním příteli papeže Benedikta, muži, který
byl dlouholetým osobním známým sv. Pia z Pietrelciny (Padre Pia). Vlastně
mi řekl, že byl u Padre Pia 58 krát u zpovědi. Je to muž, který byl mnoho let
rektorem semináře v Jižní Americe, člověk, který je vysoce vážený,
který má skvělou pověst v Církvi.
Také
bych poukázal na to, že v diecézi, kde pracoval, bylo to, co jsem řekl o
třetím tajemství, to, co mu kardinál Ratzinger prozradil, obecně známé mezi
mladými knězi, kteří byli seminaristy a diákony v době, kdy byl tento muž
rektorem. Oni všichni znají příběh, který mu vyprávěl kardinál Ratzinger.
Jak
jsem zmínil, dokonce sepsali dokument a zaslali jej kardinálu Ratzingerovi. Je
tedy mužem vysoké důvěryhodnosti, kterému lze věřit, mužem velké vážnosti,
který nevytváří pohádkové příběhy nebo nezveličuje vlastní důležitost. Ten muž
nemá žádnou potřebu takových věcí, je mužem nejvyšší možné věrohodnosti.
Překlad:
D. Grof