Kam vede Novus Ordo
Thomas A. Drolesky
Další článek o
zneužitích spojených s liturgickým zneužitím par excellence, Novus Ordo
Missae, se může jevit nadbytečný a zbytečný. Konec konců bylo za ta léta
napsáno už tolik článků a knih, že opakovat to, co jsou očividně zřejmé body,
se jeví jako čistá nuda. Věřte mi, že jsem byl znechucen celé měsíce poté, co
jsem dokončil analýzu posledních 212 odstavců ve Všeobecných pokynech
k Římskému misálu v rozpětí 8 dnů v srpnu 2002. Muset
přezkoumávat základní body ohledně hrůz Novus Ordo Missae znova a
z nova není vůbec nikdy příjemný úkol.
Nicméně jsou chvíle, kdy
se stává nezbytným znovu zopakovat zřejmé body o tom, kam logika Novus Ordo
vede, ve snaze přesvědčit tradicionalisticky naladěné kněze, kteří NOM stále nabízí,
aby jednou pro vždy přestali s tím, co je urážkou Boha v nejlepším
případě a sprostotou v nejhorším případě. Fotka přiložená níže, kterou
jsem shlédnul jako výsledek odkazu na internetu, který mi poslal jeden čtenář,
je důkazem, že je skutečně někdy nezbytné poukazovat znova a znova na zřejmé.
Za prvé, Novus Ordo
Missae je umělý výtvor neslýchaného případu liturgické výroby. Starobylá
tradiční mše nebyl vynalezena výborem, tím méně takovým, v jehož čele stál
muž, Annibale Bugnini, podezřelý z příslušnosti ke svobodným zednářům, a
kterému radilo šest liberálních protestantských pozorovatelů (kteří činili svá
„pozorování“ v přestávkách na kávu tak, aby komentáře mohly být zapsány do
záznamů biskupských členů konzilia). Starobylá tradiční mše byla ve všech svých
podstatných částech apoštolům instruována Naším Pánem před Jeho
Nanebevstoupením, kde sedí ve slávě po pravici Otce.
Za druhé, Bugnini a
spol.vykládali zavrženíhodné lži o původu rozličných tvůrčích elementů Novus
Ordo. Novus Ordo Missae byl vzdálen „znovuobjevení“ jakýchsi
údajných jednodušších forem římského ritu katolické Církve, což samo bylo
tvrzení, které bylo případem antikvarianismu zavrženého papežem Piem XII.
v encyklice Mediator Dei v roce 1947. Novus Ordo Missae
si silně vypůjčoval z nyní zaniklého galikánského ritu, z různých
orientálních ritů, z rozličných stylů protestantismu a dokonce z „modliteb
u stolu“ z talmudského judaismu.
Za třetí, i když bychom
ignorovali všechny špatné překlady latinského editio typica Novus Ordo
Misssae do národních jazyků, editio typica samo obsahuje méně úplné
vyjádření katolické víry, než jaké se nalézá ve starobylé tradiční mši. Odkazy
na zázraky různých světců byly změněny, pokud ne zcela vynechány. Různé části
Ordinária, včetně Vyznání viny, byly zeslabeny. Všechny odkazy na Boha, který
soudí, přes možnost ztráty nesmrtelné duše člověka pro věčnost, až po nutnost
činit pokání za hříchy byly změněny nebo vymýceny (viz Odstavec 15 Všeobecných
pokynů k Římskému misálu a má analýza téhož v G.I.R.M. Warfare.
Za čtvrté,
„Eucharistické modlitby“, které byly přidány od roku 1969 – a změny
v samotném Římském kánonu – nevyjasňují obětní podstatu mše.
Za paté, Všeobecné
pokyny k Římskému misálu vyžadují nově přítomnost laiků
v sanktuáriu během obětování mše svaté. Mladí chlapci a dospělí muži mají
zvláštní povolení Církve vstoupit při mši do sanktuária jako ministranti, kteří
jsou prodlouženou rukou kněze, který je také muž. Žádné další osoby, muži ani
ženy, nesmí do sanktuária. V Novus Ordo Missae tomu tak není. Kněz
zde takřka při každé mši vystupuje jako něco navíc k laickým „účastníkům“ při
čtení a zpěvu. Toto zamlžuje rozdíl mezi posvátným hierarchickým kněžstvím
vysvěceného kněze a obecným kněžstvím laického věřícího.Také to maže
nedotknutelnou povahu sanktuária při mši, čímž se eliminuje smysl nadčasovosti
nekrvavého znovuzpřítomnění Synovi Oběti Otci v Duchu a Pravdě dřeva
Svatého kříže.
Za šesté, rukám
neposvěcené osoby je dovoleno rozdělovat Svaté přijímání při mši svaté. Je to
dvojitá svatokrádež, zahrnuje jednak dotýkání se Svátosti oltářní rukama
neposvěcené osoby, a jednak jejich osobování si funkce výhradně rezervované
osobě posvěcené.
Za sedmé, podávání
Svatého přijímání na ruku, které bylo oficiálně povoleno od roku 1977 (po
letech, kdy byla takováto svatokrádež povolena ve farnostech a diecézích bez
svolení Říma), učinilo ze svatokrádeže akceptovanou část takřka každého
obětování v Novus Ordo Missae na světě. Ruce neposvěcených osob se
ho nesmí nikdy dotýkat, tím méně podávat Svaté přijímání. Počet Svatých hostií,
které upadly (nebo si je někdo vsunul do kapsy, peněženky nebo knihy; některé
pak byly použity při černých mších) a množství Nejsvětější krve Našeho Pána Spasitele
Ježíše Krista, která byla rozlita, zná jen Bůh, Který je hluboce urážen
bezohledný způsobem, s jakým se s Jeho vlastním Tělem, Krví, Duší, a Božstvím
hrubě zachází a jsou pravidelně znesvěcovány.
Za osmé, záliba Všeobecných
pokynů k Římskému misálu v nekonečných alternativách
v obětování Novus Ordo Missae činí jakoukoliv diskuzi ohledně pevně
daného ritu úsměvnou a absurdní. Liturgický ritus musí vyjadřovat stálost a
neměnnost Boha a stálost a neměnnost lidské potřeby Boha, protože On se vyjevil
výhradně skrze Svou pravou Církev, katolickou Církev. Liturgický ritus, který
připouští ustavičné změny a nekonečné alternativy, některé provedené ve jménu
ideologie „inkulturace“ Evangelia, vytváří nestálost v duších věřících a
vede je k tomu věřit, že Bůh a Jeho pravdy jsou proměnlivé. Odstavec 395 Všeobecných
pokynů k Římskému misálu činí takřka nemožným rozlišení „schválených“
liturgických experimentů od „neschválených“ improvizací.
Za deváté, vydání Všeobecných
pokynů k Římskému misálu z roku 1997 podporuje „volně stojící“
oltář a díky mši čelem k lidem pokračuje v podkopávání mše, kde je
středem Kristus, a podporuje skutečnost, že osobnost kněze a „styl“ celebrování
jsou naprosto nedůležité v kontextu obětování mše svaté. Kněz je alter
Christus, který koná in persona Christi. Zaměřujeme se na knězovo
konání jako Krista, Vedoucího kněze a Oběť každé mše, ne na jeho osobnost.
Žádný liturgický ritus katolické Církve před 60.lety 20. století nepředstavoval
tuto zhoubnou protestantskou novotu.
Za desáté, kalendář Novus
Ordo Missae, který dokončil revoluci započatou v roce 1955, uráží Boha
vyřazením svátků mnoha svatých, z nichž oběti některých při obraně víry
jsou zneváženy tak, jako by se nikdy nestaly! Počet Oktáv, které sloužily
k rozšíření oslav důležitých svátků, se zredukoval z patnácti na tři
v roce 1956 a ze tří na dvě v Novus Ordo Missae. Pojmenování
používané pro popis nedělí v roce se změnilo po skoro dvou tisíciletích
používání. Slova papeže sv. Pia V., který varoval před jakýmikoliv změnami
v misálu, který šířil v roce 1570, jsou ignorována
s beztrestností vedoucí ke ztrátě smyslu posvátného, ztrátě víry
v Reálnou přítomnost, a ztrátě zbožnosti k velkým světcům prvních
století Církve.
Krátce řečeno, jak je patrné z tohoto stručného a zdaleka ne vyčerpávajícího seznamu problémů Novus Ordo Missae, Novus Ordo Missae, který je sám o sobě urážkou Boha a duší, pro které On prolil každičkou kapku Své Nejdrahocenější krve, vytváří jednu urážku za druhou, jak je víra podkopávána při každém obratu. Zkažené ovoce Novus Ordo Missae lze spatřit na snímku dole, nalezeném na webových stránkách Los Angels Catholic Worker:
Krátce řečeno, jak je patrné z tohoto stručného a zdaleka ne vyčerpávajícího seznamu problémů Novus Ordo Missae, Novus Ordo Missae, který je sám o sobě urážkou Boha a duší, pro které On prolil každičkou kapku Své Nejdrahocenější krve, vytváří jednu urážku za druhou, jak je víra podkopávána při každém obratu. Zkažené ovoce Novus Ordo Missae lze spatřit na snímku dole, nalezeném na webových stránkách Los Angels Catholic Worker:
Takový výsměch by byl
nemyslitelný ve věku, kdy starobylá tradiční mše byla přijímána jako to, čím
je: vzorová mše římského ritu katolické Církve. Ano, je pochybné, že záběr výše
byl skutečně mše. Ten záběr však o sobě prohlašuje, že jde o fotku mše.
Přijměte to od toho, kdo si myslíval, že bychom mohli „bojovat“ proti záběrům
jako je ten nahoře – takové scény jsou logickým, neúprosným výsledkem zcela
mylných základů Novus Ordo Missae. Žádný kněz, který slouží Novus
Ordo Missae, tomu nemůže utéct nebo se utěšovat tvrzením: „No, já takové
věci nedělám.“ Neexistuje žádný rozdíl mezi tím nabízet Bohu modlitby, které
plně nesdělují pravdy katolické víry – modlitby, které nesdělují plně posvátnou
povahu mše – a záběrem nahoře. Kněží, kteří slouží Novus Ordo Missae,
uráží Boha a umožňují, aby se záběry jako je ten nahoře přihodily. Je to jen
malý krok od vpádu laiků do sanktuária a podávání Svatého přijímání na ruku, až
k laikům shromážděným kolem kněze v civilních šatech obětujícího bagety
při údajném proměňování. A co se stane arcibiskupům a biskupům, v jejichž
místech se takový výsměch děje? Nic. Ve skutečnosti povýší do kolegia
kardinálů, jako se to stalo právě dnes 22. února 2006 s prefektem
Kongregace pro klérus, Williamem Levadou, bývalým arcibiskupem San Francisca,
v jehož diecézi se stalo nespočetně travestií v kontextu mše svaté.
Mluví někdo o zbavení Rogera kardinála Mahonyho rudého klobouku ve světle
travestie zobrazené nahoře? Těžko.
Ach, já vím. Vyskytnout
se kněží, kteří řeknou, že mají obavy o své stádo, které by mohlo být vystaveno
modernistickému knězi, pokud by „opustili“ své farnosti, aby mohli sloužit
tradiční mši. Na takovou obavu existuje jednoduchá odpověď: milujte především
Boha a snažte se Jemu dát, co Jemu náleží. Každý z nás, kněz stejně jako
laik, musí činit to, co je správné, bez ohledu na následky. Otci Stephenu
Zigrangovi, například bylo útěchou asi 15 rodin, které ho následovaly
z jeho bývalé farnosti v Channelview v Texasu do farnosti Queen
of Angels v Dickinsonu v Texasu během tří let od chvíle, kdy přestal
sloužit Novus Ordo Missae a byl nespravedlivě potrestán arcibiskupem
Josephem Fiorenzou, který věří herezi trvalého charakteru, že „Starou smlouvu
učinil Bůh s lidem Izraele“. Někteří věřící budou následovat kněze, který
přijme plnost tradice bez kompromisů. Někteří ne. Bez ohledu na to však musí
kněz udělat, co je správné, a modlit se, aby Panna Maria pomohla jeho stádu
následovat jej do jistého útočiště tradiční mše, kde je Bůh nejlépe uctíván,
kde duše jsou příhodněji posvěcovány, kde plnost katolické víry je úplně
vyjádřena bez jediného písmenka změny nebo umenšení nebo nejasnosti. Co platí
pro kněze, platí i pro nás laiky – musíme se vyvarovat všeho kontaktu s Novus
Ordo Missae, včetně nutnosti se přestěhovat kvůli každodenní tradiční mši,
jestliže žijeme v oblasti, kde není umožněno křestní právo prvorozeného
římského ritu.
Jak má drahá žena řekla
otci Paulu Sretenovicovi, když jsme se s ním potkali v restauraci
North Star ve Wayne v New Jersey, v pátek 3. prosince 2004: „Jak
dlouho ještě vydržíte urážet Boha?“ To je otázka, kterou si musí položit každý
kněz, který zná škody Novus Ordo Missae. Jak může kněz, který ví, že
podávání Svatého přijímání na ruku je svatokrádež, pokračovat v jejím
páchání? To není žádná obrana říct, že jen plním „příkazy“. Taková vždy je
obrana těch, kteří poslouchali nespravedlivé rozkazy, včetně nacistických
generálů a právníků a doktorů během Třetí říše. A stejně strašlivé jako vraždy
nevinných pod pláštíkem státních zákonů jsou svatokrádeže páchané proti Bohu
v kontextu mše svaté. Jsou ještě horšími zločiny. Ve skutečnosti jsou to
nejhorší představitelné zločiny, protože zneuctívají Svatou Trojici a vystavují
vrcholnému nebezpečí posvěcující milost a spásu lidských duší. Proto se ptám
znova: jak může jakýkoliv kněz, který zná, a který přijímá škody Novus Ordo
Missae, pokračovat v páchání téhož? „Poslušnost“ k nespravedlivým
zákonům není žádná obrana. Angličtí mučedníci vzdorovali „mši“, která byla
předchůdcem Novus Ordo Missae. A to musíme i my. To musí i naší kněží.
Zvažte slova papeže sv.
Pia V v bule Quo Primum o jednoduchém faktu, že žádný kněz
nesmí být zavržen kvůli sloužení tradiční mše, ani kněz nesmí být nucen sloužit
mši žádným jiným způsobem, než jak je mše kodifikovaná v Missale
Romanum, který papež rozšiřoval v roce 1570:
Navíc těmito dokumenty
/tímto zákonem/, na základě Naší apoštolské autority, garantujeme a přiznáváme
navždy že, pro zpívání nebo čtení mše v absolutně jakémkoliv kostele, se
má od tohoto okamžiku zcela následovat tento Misál, bez jakékoliv zábrany
svědomí nebo strachu, bez utrpění trestu, odsouzení nebo zavržení, a může být
svobodně a zákonně používán. Ani nemají představení, správci, kanovníci,
kaplani a jiní náboženští nebo světští kněží /tj. kněží nepatřící do žádného
řádu – pozn. překl./ nebo duchovní jakéhokoliv přiděleného titulu celebrovat
jinou mši než Námi nařízenou. Taktéž deklarujeme a nařizujeme, že naprosto
nikdo není nucen nebo přinucen měnit tento Misál, a že tento současný dokument
nemůže být zrušen nebo změněn, ale zůstává navždy platný a udržuje si svou
plnou moc navzdory předešlým ustanovením a výnosům Svatého stolce, stejně jako
jakýmkoliv obecným nebo zvláštním ustanovením nebo ediktům provinciálních nebo
synodálních koncilů, a navzdory praxi a zvyku výše uvedených církví,
ustanovených dlouhým a prastarým zvykem – kromě toho, jestliže trvají více než
dvě stě let.
Tato žádost je zejména
ke kněžím, kteří vědí, jak sloužit tradiční mši, a kteří uznají pravdy
prezentované v tomto krátkém komentáři. Mohou existovat kněží, kteří jsou
tradicionalisticky naladění, ale v tuto chvíli nevědí, jak sloužit
tradiční mši. V pořádku. Existují pro ně místa, kde se to mohou naučit,
jak jsem poznamenal v článku Defending Catholic Tradition Without
Fear of the Consequences (Obrana katolické tradice beze strachu
z následků) asi před rokem (viz zvláště interview s P. Patrickem J.
Perezem v onom článku). Ti kněží, kteří vědí, jak sloužit tradiční mši, a
kteří chápou, jak Novus Ordo Missae vede svou z podstaty zhoubnou
přirozeností až k fotce zobrazené výše, však musí uskutečnit mužný krok,
který jiní kněží učinili v posledních letech (a který mnozí učinili
v posledních třiceti letech). Novus Ordo Missae je nedílná součást
nové teologie, která zahrnuje omyly ekumenismu a náboženské svobody. Chce někdo
opravdu přenášet na věřící, že se nemusíme obávat fundamentálních omylů, když
nabízíme urážku za urážkou vůči Božímu majestátu samotnému?
Jako obvykle se obracíme
k Naší Paní, Pomocnici křesťanů, a úpěnlivě ji prosíme, aby pohnula srdce
kněží svého Božího Syna, aby Mu sloužili jen mši, kterou On naučil apoštoly,
aby sloužili. Možná se mnoho nezmění za našeho života. Opravdu nedojde ke
změně, dokud Rusko nebude zasvěceno papežem a všemi biskupy světa jejímu
Bolestnému a Neposkvrněnému srdci. My se však musíme neustále modlit za naše
kněze, jak za ty, kteří přijali tradici a utrpěli palčivou bolest nespravedlivým
a nezákonným trestem, tak za ty, kteří potřebují přijmout tradici úplně a bez
ústupků k Novus Ordo Missae. Potřebujeme naše kněze. Potřebujeme,
aby nám naši kněží nabízeli to, co je naším oprávněným nárokem jako katolíků
římského ritu – tradiční mši.
Panno Maria, Pomocnice
křesťanů, modli se za nás.
Svatý Josefe, modli se
za nás.
Svatí Petře a Pavle,
modlete se za nás.
Svatý papeži Řehoři
Velký, modli se za nás.
Svatý papeži Pie V.,
modlí se za nás.
Svatý papeži Pie X.,
modli se za nás.
Svatá Filoméno, modli se
za nás.
Svatý Jean Marie
Vianney, modli se za nás.
Blahoslavený Francisco,
modli se za nás.
Sestro Lucio, modli se
za nás
Zdroj: Christ or Chaos
Překlad: D. Grof