vyhlášená arcibiskupem Lefébvrem a biskupem de Castro
Mayerem,
navazující na událost, kdy papež Jan Pavel II.
navštívil synagogu, a na náboženský kongres v Assisi.
Řím se nás dotázal, zda máme při příležitosti náboženského
kongresu v Assisi v úmyslu vyhlásit náš rozchod s Vatikánem.
My si myslíme, že otázka by spíše měla znít takto:
Věříte a máte v úmyslu vyhlásit, že kongres v Assisi završuje rozchod
římských autorit s katolickou Církví?
Protože toto je otázka, která zaměstnává ty, kdo stále
zůstávají katolíky.
Assisi I v roce 1986 – pohoršlivá událost, která podnítila Deklaraci.
Opravdu je jasné, že od Druhého vatikánského koncilu
papež a biskupové se víc a víc odchylují od svých předchůdců.
Vše, co Církev vykonala v minulých stoletích, aby
ochránila víru, a vše, co vykonali misionáři při jejím šíření, dokonce až
k mučednictví, je od nynějška považováno za chybu, kterou Církev musí
přiznat a požádat o její prominutí.
Postoj jedenácti papežů, kteří od roku 1789 do roku
1958 v oficiálních dokumentech odsuzovali liberální revoluci, je považován
za „nedostatek pochopení křesťanského ducha, který podnítil revoluci“.
Proto nás naprostý obrat Říma o 180 stupňů od Druhého
vatikánského koncilu nutí opakovat slova Našeho Pána těm, kteří Jej přišli
zatknout: „Toto je vaše hodina, vláda tmy." (Lukáš 22:52-53)
Arcibiskup Lefébvre (vlevo) kráčí s biskupem de Castro Mayerem chodbou semináře v Écônu.
Přijetím liberálního náboženství protestantismu a
revoluce, naturalistických principů J. J. Rousseaua, ateistických svobod
Deklarace práv člověka, principu lidské důstojnosti už bez jakéhokoliv vztahu
k pravdě a morální důstojnosti, se římské autority otočily zády ke svým
předchůdcům a rozešly se s katolickou Církví a vložily se do služby
ničitelů křesťanství a univerzálního království našeho Pána Ježíše Krista.
Současné činy Jana Pavla II. a národních episkopátů
rok za rokem názorně ukazují tuto radikální změnu v koncepci víry, Církve,
kněžství, světa a spásy skrze milost.
Vrchol tohoto rozkolu s předešlým učitelským
úřadem Církve se, po předešlé návštěvě synagogy, odehrál v Assisi. Veřejný
hřích proti jednomu, pravému Bohu, proti Vtělenému Slovu a Jeho Církvi nutí
člověka chvět se hrůzou: Jan Pavel povzbuzuje falešná náboženství, aby se
modlila ke svým falešným bohům – to je bezprecedentní a nesmírné pohoršení.
Můžeme si zde připomenout naši Deklaraci z 21.
listopadu 1974, která je relevantnější víc, než kdy jindy.
Proto my, kteří nerozborně lneme ke katolické a římské
Církvi všech časů, máme povinnost všímat si, že toto modernistické a liberální
náboženství současného a koncilního Říma se samo stále vzdaluje od nás, kdož
vyznáváme katolickou víru jedenácti papežů, kteří odsoudili toto falešné
náboženství.
Rozkol nepřichází od nás, ale od Pavla VI. a Jana
Pavla II., kteří se rozešli se svými předchůdci.
Toto odmítnutí celé minulosti Církve těmito dvěma
papeži a biskupy, kteří je napodobují, je nepochopitelná neúcta k těm,
kteří zůstávají katolíky věrnými dvaceti stoletím téže víry.
Považujeme tudíž za neplatné vše inspirované tímto
duchem odmítání minulosti: všechny pokoncilní reformy a všechny činy Říma
provedené v této neúctě.
Spoléháme se na milost Boží a podporu Panny Marie
Nejvěrnější, všech mučedníků, všech papežů do koncilu a všech svatých
zakladatelů a zakladatelek rozjímavých a misijních řádů, že nám přijdou ku
pomoci při obnově Církve skrze integrální věrnost tradici.
Buenos Aires, 2. prosince 1986
Jeho Excelence Arcibiskup Marcel Lefébvre
arcibiskup-biskup tulský
arcibiskup-biskup tulský
Jeho Excelence biskup Antonio de Castro Mayer
Emeritní biskup z Campos
S naprostým souhlasem s touto Deklarací.
Emeritní biskup z Campos
S naprostým souhlasem s touto Deklarací.
Překlad: D.
Grof